Vi är glada att välkomna Emma Hult, studerande på Medieinstitutet i Malmö, Digital marknadsföring, som praktikant på Campus Webbyrå.
Berätta lite om dig själv!
Jag är en glad, positiv och tävlingsinriktad person som alltid strävar efter att fullfölja och utföra arbetsuppgifter på bästa möjliga sätt. Uppvuxen i Höganäs, men är nu bosatt i Helsingborg. Jag har tränat gymnastik sedan jag var tre år och har under flera år även varit elitgymnast. Sporten har gett mig en hel del erfarenhet samt ett gott självförtroende.
Vad har du gjort innan?
Jag läste Samhälle med internationell inriktning på gymnasienivå. Därefter började jag på Sjuksköterskeutbildningen i Malmö, men efter 1,5 år hoppade jag av utbildningen. Det visade sig att det inte vara något för mig och jag letade mig vidare och hittade utbildningen jag idag läser.
Vad studerar du och varför studerar du just det?
Jag studerar Digital marknadsföring på Medieinstitutet i Malmö som är en yrkesutbildning på 1,5 år. Jag befann mig i ett stadie i livet där jag inte visste vad eller var jag skulle studera. Det jag visste var att jag ville studera något som gav mig ett jobb som jag kunde trivas på och vara stolt över. Jag sökte mig fram och hittade utbildningen i Malmö. Blev direkt inspirerad av utbildningen och valde att söka, något jag verkligen inte ångrar idag! Det är detta jag brinner för och vill komma långt inom. Det känns skönt att äntligen ha hittat rätt.
Vad vill du lära dig mer om under din praktik?
Främst hur jag använder alla verktyg och hur man implementerar dessa i ”verkligheten”. Jag vill testa lite av varje för att få en bild av alla områden inom yrket. Målet är att lära mig så mycket som möjligt under tio veckor.
Jag började min praktik i måndags och har än så länge hunnit optimera de pågående AdWords-kampanjerna och designat Campus Webbyrås nya hemsida. Håll utkik efter denna inom de närmsta veckorna!!
Vilken del av digital marknadsföring är roligast?
Jag tycker det absolut roligaste är att se ett resultat av det man arbetat med. Analysera och strukturera kampanjer, sökord, hemsidor samt sociala medier. Det ökar min kreativitet och förmågan att kunna se vad som bör optimeras eller ändras.
Vad är din framtidsdröm?
Min framtidsdröm är att vara riktigt bra på mitt arbete. Att ha så mycket kunskap som möjligt, för att kunna hänga med i utvecklingen. Skapa goda relationer inom yrket, få jobba där jag trivs och känna mig bekväm i min roll som digital marknadsförare. Det är min dröm!